צ'יינג' שלום מאשדוד- סניף הדגל הארצי של GMT

$(function(){})
להאזנה לתוכן:

במדינת ישראל יש כיום כ- 1700 צ'יינג'ים, מתוכם כ- 50 בעיר אשדוד אבל רק צ'יינג' אחד, הממוקם ברובע א' ובעל מוניטין של שירות ואמינות מעל ל- 30 שנה זכה כסניף המצטיין של החברה הגדולה ביותר בישראל להעברות כספים. GMT ו"MONEYGRAM"- החברה המובילה בעולם להעברות כספים, בחרו ב"צ'יינג' שלום" להיות סניף דגל ראשון בישראל. הראיון שיגרום לכם To Change כל מה שחשבתם שידעתם על עולם נותני שירותי המטבע.


שבתאי מור (34) מנהל את הצ'יינג' המצליח ובעל המוניטין של למעלה מ- 30 שנה בעיר אשדוד הקרוי "צ'יינג' שלום" על שמו של סבו ז"ל. בשנת 98' מדינת ישראל החלה לנפק רישיונות לצ'יינג'ים. בזמנו היה צורך  לעמוד בהון עצמי משמעותי , תעודת יושר וכו'. בשנת 2001 תיקנו את החוק והורידו את עניין ההון העצמי מה שאיפשר כל אדם שלא היה לו רישום פלילי לקבל רישיון ולפתוח צ'יינג, ממש כמו פטריות אחרי הגשם צצו להם מאות צ'יינג'ים. משם נוצר מצב שהרבה גופים פחות "טובים" נכנסו לתחום הזה... בחמש השנים האחרונות הכל הפך להיות ממוחשב וכל צ'יינג' חוקי עובד לפני הנהלים הקיימים, בשפה המקצועית אגב קוראים לזה נש"מ- נותני שירותי מטבע.

לא עדיף ללכת לדואר או לבנק בשביל להמיר כספים?
"בכל מצב נתון אנחנו קונים ומוכרים מט"ח במחירים הרבה יותר טובים מאשר בבנקים או בדואר. יש הרבה תובנות ותולדות ממרום שנות עיסוקיי בתחום הזה. אני בן 34 ורוב חיי עובד בתחום הזה. אני עושה המון קורסים משלימים וניסיון בעבודת "שטח". עשיתי הרבה דברים אחרים בחיים אבל החלטתי להתמקד בעבודה הזו, מבחינתי אני מכיר, יודע ומבין את התחום על בוריו".

אז מאין נוצר הרווח?
"הדואר והבנקים עובדים לפי מחזור אחוזים מאוד גבוה ביחס אלינו. בבנקים מדובר ב- 3-5% , בדואר בין 5-7% ובכל צ'יינג' ממוצע נע בין 1-2%. הרווח נמצא בווליום- כמות עסקאות גבוהה".

למה להגיע דווקא אליך?
"אנחנו נראים הכי טוב (צוחק)... יש לנו מוניטין. צ'יינג' זה כמו ספר (מעצב שיער)- כשאתה רגיל ללכת לאנשהו לקבל שירות והיית מרוצה פעם אחת לרוב אתה תחזור. הלקוחות פה מחולקים ל- 70% פרטיים ו- 30% עסקיים, כשהמטרה היא כמובן להגדיל את הלקוחות העסקיים".

הרבה מהלקוחות החוזרים לצ'יינג' שלום מגיעים מהסיבה ששבתאי דובר חמש שפות- רוסית, צרפתית, אנגלית, עברית וגרוזינית, הונגרית הוא גם יודע קצת... והדבר מאוד נוח ללקוחות שיש מי שמתקשר איתם כמו שצריך ולא מדבר איתם ב"שפת הסימנים" ונותן להם מענה מלא.

השירות הוא הרבה מעבר להמרת מטבע, אנשים יודעים שהם מקבלים יחס אנושי ומקצועי. לא אחת, שבתאי ממליץ לאנשים לא לבצע אצלו המרות כספים וממליץ להם להמיר סכום נמוך ולהשלים את ההמרה בחו"ל, שם העיסקה כדאית יותר, תלוי במקום. השירות אישי הרבה יותר מאשר בבנקים- החל מהיחס האנושי אל עבר הצרכים של הלקוחות והמקצועיות.

"לעולם המטבע הפופולארי הוא דולר ואירו. יש בקשות למטבעות קוריאנים או פולנים... יש לנו פה את כל סוגי המטבעות. אנחנו מסתכלים על שורת הרווח אבל לפני הכל אנו מסתכלים על טובת הלקוח. לקוח טוב ומרוצה מביא איתו הרבה לקוחות אבל לקוח לא מרוצה יכול לגרום לנזק הרבה יותר גבוה", אומר שבתאי.

סניף מצטיין- סניף דגל
"צ'יינג' שלום" נבחר לסניף מצטיין של החברה הגדולה בישראל להעברות כספים GMT ו"מאני גרם"- החברה המובילה  בעולם להעברות כספים בחרו ב"צ'יינג' שלום" להיות סניף דגל ראשון בישראל. המקום שופץ ועבר עיצוב פנים כדי להפוך לסניף הדגל של "מאני גרם" בישראל. על אף שבתל אביב יש מקומות עם "ווליום" הרבה יותר גבוה בחרו החברות בשבתאי כי הבינו שיש עם מי לדבר, יש הבנה בנתינת השירות,עמידה בדרישות רגולציה בסטנדרט בינלאומי  ועוד...

החוקים החדשים
אנשים לא מתייחסים לצ'יינג' כפי שהוא אבל למעשה הוא משמש לעיתים כבנק לכל דבר. הרבה מהצ'יינגים ייסגרו בקרוב כיוון שנכנסו חוקים "דרקוניים", יש רגולציה חדשה המגדירה מחדש מי יקבל אישור ורישיון להפעיל צ'יינג' וממי ישללו את הרישיון. זה בנק פרטי לכל דבר והעובדים בו הם פיננסריים- בנקאים פרטיים. אין עסק נורמטיבי מהשורה שמתעסק בסכומי כסף כאלה מיד יום.

מבחינת רוב האנשים צ'יינג' זה מקום להמיר כספים רגע לפני שטסים לחו"ל, אבל יש הרבה שימושים נוספים כמו למשל: כל עניין העברות הכספים תפס תאוצה מאוד גדולה בארץ. עד 2001 כמעט לא היה קיים המושג להעברת כספים מחוץ לבנק הדואר או לבנק המסחרי שלך. בחור בשם "ערן סרוק"- המשמש כיום כיו"ר חברת GMT נתקל בבעיה הזו בגלל חבר שלו שרצה להעביר $1,000 לארה"ב. הוא בנה מערכת חלומית ומאז הכסף מגיע ליעדים ברחבי העולם, עם קוד סודי ורשימת כתובות סניפים על מפה מהם ניתן לאסוף את הכספים שהועברו- במזומן בכל מטבע שירצו. העמלות נגזרות לפי אחוזים מסוג העיסקה- גם פה הצ'יינג'ים הרבה יותר זולים מהדואר.

"לקוח שלי הוא מרכז הרווח שלי- אם לקוח לא ייצא מפה מרוצה או לא ביצעתי איתו עסקה איבדתי גם לקוח וגם את הרווח", מבהיר שבתאי ומוסיף: "כולם מתפרנסים... בעיר כמו אשדוד יש 50 צ'יינג'ים חלקם מתפרנסים יותר וחלקם פחות אבל כולם מתפרנסים. הכמות היא לא הגיונית ביחס לכמות התושבים וחתכי האוכלוסייה. ויש לי סטטיקאי פרטי- יועץ רגולציה וחוקים חיצוני, גם כדי לדעת איפה אני עומד ביחס לחוקים וכמובן כדי לשפר תהליכי עבודה".

שלושה דברים/ טיפים לכל מי שעומד לטוס לחו"ל וצריך להמיר כספים?
"ראשית, האמינות של השטרות- זה הכי חשוב. המחיר פחות קריטי , כאמור ההבדלים נעים לכל היותר בפערים של שקלים בודדים לכל היותר בין הצ'יינג'ים השונים, אבל צריך לבדוק את השטרות- לדעת שאתה קונה שטרות שעוברות במכונה בנקאית שגם בודקת את השטרות, ממיינת אותם ומוציאה אותם עם מספר סידורי. לנו יש מכונה שבודקת את כל סוגי השטרות ולא רק דולר ואירו. כל לקוח מקבל חשבונית/ קבלה בה מצוין אילו שטרות נתקבלו ומה מספרם הסידורי. הדבר השני הוא המחיר- רוב הצ'יינג'ים קונים ומוכרים באותם המחירים- המחיר שמתפרסם בבוקר בעיתונים, לרוב לא רלוונטי בשעות הצהריים של אותו היום וצריך לתת שקיפות ללקוחות בעניין העלות ובטח לא "לעבוד" על הלקוח על חשבון הרווח האישי. אנחנו מפרסמים בשני מסכים את כל השערים של המטבעות ובמקביל כל העת באתר האינטרנט שלנו, המסחר במט"ח מתנהל 24/7...
הדבר השלישי הוא לוודא שהמקום מפוקח על ידי משרד האוצר/ הכלכלה ומוכר כאמין ובעל תעודת נש"מ- נותן שירותי מטבע, להבדיל מהרבה צ'יינג'ים "שחורים". 

איך אתה שומר על קשר עם הלקוחות שלך? 
"אומנם אני בין דור ה-Y אבל מזמן הבנתי שעולם האינטרנט היא דרך מופלאה לשמור על קשר עם הלקוחות שלי. לפני יותר משנה השקנו עם אורן גנון מחברת obdo שבנו לנו את האתר ומנהלים את מערך השיווקי האינטרנטי שלנו. לקוחות מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט המושקע שלנו: www.changeshalom.co.il המספק מידע חיוני אודותינו. פיתחנו מערכת המאפשרת לבצע הזמנת מט"ח אונליין כך הלקוח יכול להיות בטוח שהכסף ימתין לו במשרדנו. בנוסף אנחנו מפעילים בלוג ומעלים מאמרים בעלי תוכן איכותי בכדי שהלקוחות שלנו יוכלו לקרוא ולהבין קצת יותר על העולם שלנו. כמובן שיש את דף הפייסבוק שלנו שמנוהל בצורה מקצועית וזאת דרך נפלאה לעדכן את הלקוחות שלנו בזמן אמת בכל דבר". 

מתכנן להעביר בעצמך את העסק לדור הבא?
"החלום הוא שהבנות ילמדו כלכלה ובנקאות וינהלו אחרי את העסק. הן עדיין קטנות... אני באופן אישי, אם זה היה תלוי בי לא הייתי רוצה שיבואו לכאן, מעדיף שהן יבחרו בעצמן מה הן ירצו לעשות וללמוד. כמובן שאני אשמח אם הן יבחרו להיות פה".

$(function(){setImageBanner('2b1aecee-8b3b-464e-9793-3111c98918cb','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה