הפארק האקולוגי הראשון באשדוד נחנך השבוע במרכז למחוננים ברובע ד'


להאזנה לתוכן:

בבית הספר למחוננים באשדוד, נחנך השבוע מרחב למידה אקולוגי, אקו פארק מרו"ם, שישמש חלל למידה אדריכלי ירוק המקדם את ערכי האקולוגיה, הקיימות ושמירה על איכות הסביבה

האקו-פארק הנו פרי יוזמת המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד וחבל יבנה בעקבות מבצע "צוק איתן" בשיתוף מינהל החינוך, האגף לחטיבה צעירה בעיריית אשדוד, בהובלת הגב' מרטין עובדיה. מטרת הקמת המרכז היא למידה בנושא קיימות לקידום למידה משמעותית בתחומי איכות הסביבה.

אירוע הפתיחה התקיים בנוכחות: מנהלים, הורים, מורים, תלמידי המרכז ותלמידי בי"ס ארזים. כיבדו בנוכחותם ראש מינהל החינוך, מר אריה מימון, מנהל אגף על-יסודי, מר דני קליין, מנהלת המחלקה לחינוך, הגב' יהודית גרנות ומנהלת החינוך המיוחד, גב טלי מימון, שערכו סיור במתחם. כמו כן נכחו נציגות המשרד לאיכות הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה והסביבה, גב' מרב יגר וקרן קיזלשטיין, וברכו בשם ד"ר ענת רוזן וד"ר אורי מורלי. 

קרן הודתה לצוות המרכז באופן אישי על יום חנוכת האקו פארק, וציינה כי "היה יום מלמד, מגוון ועשיר בתכנים מקיימים והכי חשוב – יום מהנה לתלמידים! היה מרגש לראות ולחוות את האושר והשמחה בעיני התלמידים הסקרנים. ביה"ס מרו"ם, הינו הבית ספר הראשון, אשר הוציא לפועל את המיזם, ובכך פותח את תהליך חשיפת היוזמות בעיר אשדוד. בנוסף ציינה קרן כי "במהלך כל התהליך בחודשים האחרונים , שיתוף הפעולה עמכם היה פורה ומלמד".

פלורית ארנון, מדריכה ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים ברכה בשם האגף ובשם צוות יוזמה וסיפרה כי: "אקו פארק מרו"ם הנו יוזמה חינוכית המקדמת ערכים חברתיים סביבתיים לצד פדגוגיות חדשניות. תהליך הלמידה באקו פארק מרו"ם יהווה חלק ממכלול רחב שמטרתו לשתף את התלמידים והמורים באופן פעיל בלמידה, לזמן להם חוויות ייחודיות בסביבת לימודים שונה ומשתנה הקוראת להנחלת ערכי הקיימות כדרך חיים באופן שיעצים את העבודה החינוכית ויהפוך את הלמידה למשמעותית בהיבטים רב תחומיים."

"הכיפה הגאודזית הינה מבנה כיפתי הבנוי ממוטות ישרים באורכים שונים היוצרים מעין כיפה המורכבת ממשולשים. את הכיפה הגאודזית המציא ופיתח בקמינסטר פולר בראשית שנות ה-40 של המאה ה-20. פולר, שהיה אדריכל ופילוסוף שאף להמציא פתרונות טכנולוגיים לבעיות ביחסי האדם וכדור הארץ. שאיפתו הראשונית בהמצאת הכיפה הגאודזית הייתה יכולת קירוי קלה לחללים עצומים כגון ערים שלמות או מתקנים חקלאיים ותעשייתיים שונים. הכיפה היא מבנה יפה ביותר היוצרת חלל פנימי מרווח ונעים הבנוי מחומרי גלם מקומיים. כגון  צינורות ברזל ועוד", מסבירים המורים המובילים את היוזמה, ד"ר אבינועם לוין ואיתי הכהן.

ד"ר ציפי בבצ'יק, מנהלת מרו"ם, הוסיפה כי "הכיפה שהוקמה אתמול ממוקמת בחצר בית הספר מתחת לכיפת השמים, ותשמש חלל למידה אדריכלי ירוק המקדם את ערך האקולוגיה והקיימות לתלמידי המרכז, לתלמידי בתי הספר ולקהילה הרחבה באשדוד. הקמת הכיפה הגיאודזית תשתלב עם התכנית החינוכית ועם קורס ייחודי שתוכנן לצורך כך והתלמידים יהיו שותפים אקטיביים משלב תכנון המבנה, הביצוע  והפעלתו במרכז למידה פעיל ודינמי  ידידותי למשתמשים ולסביבה. הלמידה תתבצע במתכונת לב"פ (למידה מכוונת פרוייקטים -  PBL)  ללימוד הנושאים אדריכלות והנדסה, טכנולוגיות של בנייה וקונסטרוקציה, נושאי סביבה וחברה הקשורים לבנייה, חומרים ותקציב, תכנון סביבתי, גינון, עיצוב ופיסול ועוד. כל זאת תוך שימת דגש על למידה חוץ-בית-ספרית העוסקת במרכז ובסביבה וכן יצירת סביבה ללימוד באמצעות חקר: לדוגמא:  ביולוגיה ואקולוגיה (בריכת חורף, ציפורים, גידול ירקות וצמחי נוי), פיסיקה וטכנולוגיה (רוח / שמש / מים / טכנולוגיות בנייה),  אמנות (פיסול סביבתי, בנייה אמנותית) ועוד.

הכיפה תהווה מרחב למידה ופעילות שימושי ומשמעותי בחיי בית-הספר והקהילה. המבנה ישמש חלל ההתכנסות  ידידותי לסביבה הפיסית וישקף הן באופן הקמתו והן בעיצובו הסופי עקרונות וערכים של קיימות.

התכנון והביצוע ייעשו על ידי התלמידים ואנשי הצוות - בסיוע בעלי מקצוע חיצוניים במידת הצורך (אך מעט ככל האפשר).

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('07acf7d5-873f-451a-a2c3-8ae36a76d5ac','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('07acf7d5-873f-451a-a2c3-8ae36a76d5ac','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה