הסתיים פרויקט העשרת חופים בחול באשדוד


להאזנה לתוכן:

במסגרת פעולה זו הועברו כ 330,000 מ"ק חול מאזור נמל אשדוד לשמורת חוף פלמחים מצפון לאשדוד.היקף הפרויקט כ 10 מיליון ש"ח. החברה צופה כי תשוב לפעול להזנת החופים באשדוד בקיץ הבא

חברת נמלי ישראל סיימה בימים אלה פרויקט להעשרת חופים באמצעות הזנתם בחול ים טבעי. הזנת החופים בוצעה  על פי הנחיה מקצועית של המשרד להגנת הסביבה. במסגרת הפרויקט העבירה חברת נמלי ישראל כ 330 אלף מ"ק חול ים נקי שהצטבר מדרום לנמל אשדוד, אל אזור ההזנה מצפון לו מפלמחים ועד תל יבנה ים. היקף הפרויקט מוערך בכ 10 מיליון שח.

פעולות הזנת החופים בחול ים הן פעולות מתקנות – לפיצוי בגין השפעת פעולות הנדסיות שבוצעו לצורך פיתוח הנמלים, והשפיעו באופן צפוי על הסעת החול הנילוטי (שמקורו באזור הנילוס)  הטבעי לאורך החופים. עבודות התכנון והפיתוח בחברת נמלי ישראל, כוללות בשגרה, הערכה של ההשפעות הסביבתיות של כל פרויקט , ומחויבות לפעולות מתקנות בתקופת ההקמה ולאורך חיי הפרויקט בכפוף ובתאום עם המשרד להגנת הסביבה. פעולות הזנת החופים בחול ים ימשכו למעשה לאורך כל ימות השנה לאור העובדה כי הנמלים הם מבנים קבועים.לפיכך פעילות זו באשדוד צפויה להתחדש ככל הנראה בקיץ הבא, בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה ותסקירי השפעה על הסביבה שמתבצעים כל העת.

העברת החול התבצעה על ידי אוניית מחפר הפועלת בטכנולוגיה ידידותית לסביבה (בתמונה המצורפת), העומדת בסטנדרטים שקבע המשרד להגנת הסביבה, שמטעינה את עצמה בחול ים באזור הצטברות החול בקרקעית הים . אוניית המחפר, הפליגה צפונה ופיזרה את החול בקרבת החוף. חיזוי ההשפעות הסביבתיות  נערך במסגרת הליכי  התכנון הסטטוטורי, בתסקירי השפעה על הסביבה. הפעולות המתקנות, מוטמעות בהוראות התוכניות להקמת שוברי הגלים ורציפי הנמל באשדוד.  ההוראות כוללות ניטור תקופתי במטרה לעקוב אחר מגמת השתנות עומק קרקעית הים ותוואי קו החוף כתוצאה  מחסימה של מבנה ימי. שינויים בקו החוף, מנוטרים באופן שיטתי ושגרתי. הפעילות במתכונת זו הינה כמקובל במדינות מתקדמות בעולם.

שלמה ברימן מנכל החברה מציין "מאז הקמתה חברת נמלי ישראל מקפידה לשמור על האיזונים בין הצרכים הנמליים והתשתיתיים , לבין שימור ערכי טבע. בחברה בוצעו ומתבצעים מיזמים רבים ופעילויות מגוונות, ביניהם הזנת חופים, שנועדו להבטיח כי הקמת התשתיות הלאומיות החיוניות למשק ולסחר הישראלי, תתבצענה תוך שמירה על  הסביבה ומזעור הפגיעה בסביבה הימית והחופית". לים ורציפי הנמל באשדוד.  ההוראות כוללות ניטור תקופתי במטרה לעקוב אחר מגמת השתנות עומק קרקעית הים ותוואי קו החוף כתוצאה  מחסימה של מבנה ימי. שינויים בקו החוף, מנוטרים באופן שיטתי ושגרתי. הפעילות במתכונת זו הינה כמקובל במדינות מתקדמות בעולם.
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה