מסחר אלקטרוני בשנת 2017 – איך עושים את זה נכון?
20.04.17 / 08:51
מהפכת האינטרנט והגלובליזציה שהיא יצרה, הפכה את המושג מסחר אלקטרוני לשגור בפי הרוב המוחלט של בעלי העסקים.
גם בשנת 2017, יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים לנהל את המכירות שלהם באופן וירטואלי ועבור כמחצית מהם, מסחר אלקטרוני מהווה מקור הכנסה עיקרי. מאחר וקונים רבים מעדיפים לקיים התנהלות וירטואלית עם המוצר בו הם מתעניינים ולא להגיע פיזית לחנות, ישנה חשיבות רבה ומכרעת לאופן שבו תהליך הקניה מתבצע. אז איך עושים את זה נכון ומבטיחים מקסימום רווחים?
שירות לקוחות מקיף
ברגע שלקוח פוטנציאלי דורך על סף החנות הוירטואלית שלכם, תפקידכם הוא לשרתו כראוי. במושגים ממשיים הדבר יתבטא בנראות החנות, אדיבות המוכרים ותחושת נעימות כללית, וגם במושגים וירטואליים הדבר אינו שונה במיוחד. עוד לפני שלקוח מבצע את הקניה, הוא נחשב כלקוח פוטנציאלי של החנות שלכם וחשוב להתייחס אליו ככזה. ישנם מספר מרכיבים עיקריים הנוגעים לשירות לקוחות בטרם הקניה (“pre-sale”), המתייחסים לנתינת מענה לגולשים לגבי המוצר, פרטי המשלוח, מדיניות ההחזרה, השירות ועוד. ככל שהמידע לגבי המוצר אותו אתם מוכרים יהיה מקיף יותר ושירות הלקוחות שלכם יהיה אדיב ומהיר יותר, כך הסיכוי למכירת המוצר וליצירת מעגל לקוחות קבוע הוא גבוה יותר. בשנת 2017, יותר מתמיד, הלקוחות שלכם מצפים שהשירות שאתם מציעים באתר יהיה ברמת נגישות גבוהה ומקיפה.
תחושת ביטחון מקסימלית
העובדה שגולשים רבים מעדיפים לבצע את הקניות שלהם באינטרנט מחייבת אתכם, בעלי האתר, לתת להם תחושת ביטחון מקסימלית ולדאוג להצפנה נאותה. אם עד היום הסתפקו בעלי אתרים רבים בהצפנה (קידומת :https//) בעמודי התשלום בלבד, הרי שכיום בעלי עסקים רבים בוחרים בהוספה של SSL (אבטחת שכבת התעבורה) בכל עמודי החנות. מלבד העובדה שדבר זה יעזור לכם בקידום במנועי החיפוש, רמת האמון שהגולשים יתנו באתר שלכם תשתנה לאין ערוך וכפועל יוצא מכך, כמובן, גם המכירות יגדלו.
ניהול נכון של המבצעים באתר
הדרך הקלה ביותר לשמח את הישראלי הממוצע היא להציג בפניו מוצר במבצע. גם אם מדובר בזירת קניות בינלאומית, סביר להניח שגם גולשים מעבר לים יביעו התעניינות רבה יותר במוצרים המפורסמים תחת הקטגוריה "במבצע". השימוש בגימיק הזול בו מעלים את המחיר רק כדי להציגו במבצע במחיר הקטלוגי המקורי, הוא לא יעיל בדרך כלל ולא מביא לתוצאות הרצויות. עם זאת, מוצרים שאתם מתקשים במכירתם ומעלים אבק במחסן, מומלץ למכור במחיר רווח קטן או אפילו במחיר הפסד כדי לפנות מקום לסחורה חדשה ומרעננת. הצגת מספר הפריטים הנותרים במלאי היא דרך נהדרת לשווק מוצרים אלה. היא משווה למוצר מראה מושך יותר וגורמת לקונים להזדרז בטרם המוצר יאזל. ניהול נכון של המבצעים באתר יביא להגדלת המכירות והתנועה באתר.
גם בשנת 2017 המסחר האלקטרוני מהווה חלק נכבד בתקשורת המקומית והבינלאומית. ככל שהעסק הוירטואלי שלכם יהיה נגיש יותר, בטוח יותר ואטרקטיבי יותר, כך תוכלו להרוויח יותר, לקחת חלק באופן פעיל במהפכת האינטרנט ולהיות חלק מהכפר הגלובלי המתקדם.