הבעלים של יוחננוף: "נכאיב לתנובה כדי שימכרו לנו במחיר שאנחנו מבקשים"
03.11.17 / 11:02
בשל ויכוח על תנאי האשראי שהרשת דורשת מתנובה קיבלו מנהלי הרשת הנחייה שלא לקנות חלק ממוצרי תנובה. הבעלים של יוחננוף ביקש ממספר ספקים הארכת ימי אשראי ותנובה הסכימה לתקופה קצרה בלבד. "אנחנו מעריכים את תנובה, אבל נכאיב להם כדי שיהיה כדאי להם למכור לנו במחיר שאנחנו מבקשים"
במכתב שיצא מהנהלת רשת יוחננוף למנהלי הסניפים נכתב: עד להודעה חדשה, אל תקנו מתנובה מוצרים כמו מעדני חלב, יוגורטים ומוצרי טירת צבי לגבי מוצרי מאמא עוף שמחזיקים ב-75% נתח שוק, מנהלי הסניפים קיבלו הוראה לצמצם את שטח המדף שלהם ל-20% ולהגדיל לעוף טוב את הנוכחות על המדף ל-80%
איתן יוחננוף, הבעלים של הרשת:
"עוד לא הורדנו את המוצרים מהמדף, אנחנו במשא ומתן כרגע מוקדם מדי לדעת אם זה ייצא לפועל אבל כדי שיהיה כדאי להם למכור לנו בתנאים שאנחנו מבקשים. אנחנו לא מאיימים. אתה רוצה את הכסף שלי - תן לי את הסחורה בתנאים שלי. זה מסחר זה לא ריב. תנובה היא קבוצה מוערכת, הם חבר'ה טובים, יש לה את האסטרטגיה שלה ולנו את האסטרטגיה שלנו. הרצון שלנו הוא לשרת הצרכן ולתת לו מגוון, כמה שיותר פריטים טובים, שיבחר מה שהוא רוצה ועבור מחירים טובים נפעיל לחץ על הספקים".
בתחילת השנה, יוחננוף פנה רוחבית למספר ספקים - כדי לקבל הגדלת ימי אשראי. עקב כך אומרים בשוק: זה לא ויכוח על הנחות או מחירי קנייה אלא, על ימי אשראי.
גם לתנובה נעשתה פנייה כזאת. לפי גורמים בענף, החברה אישרה לו הגדלת אשראי משוטף 30 לשוטף 45 ל-3 חודשים בתחילת השנה. הוא ביקש להמשיך לשלם כך ואף עשה זאת בפועל, אך יתכן שכעת נחסם על-ידי תנובה ולכן החליט להגיב בהורדת מוצריה מהמדפים.
גורם אחר העריך שבעקבות כך, תנובה ביקשה מהרשת לחזור לתנאי החוזה בין החברות או לעבור לשלם במזומן.
הסיבה לבקשה להארכת ימי האשראי מספקים שונים, היא ככל הנראה קשיים תזרימיים. לחברה יש עיכובים בפתיחת סניפים שנרכשו ממגה, אך עדיין לא נפתחו, בין היתר הסניף בסגולה.
מתנובה נמסר בתגובה:
"תנובה מעריכה ומוקירה את רשת יוחננוף ומשפחת יוחננוף. מעבר לכך, תנובה אינה מנהלת את יחסיה עם רשת יוחננוף באמצעות התקשורת".