שתי קצינות בקרה אווירית חדשות מאשדוד

$(function(){})
להאזנה לתוכן:

לאחר תקופה משמעותית בצבא יצאו השתיים לקורס קצינים בחיל האוויר וסיימו בין 16 משתתפי מסלול הבקרה. ל' מאשדוד נבחרה למצטיינת קורס

ביום רביעי של ה- 10 ביולי, הסתיים קורס הקצינים של חיל האוויר בבסיס עובדה. בין בוגרי הקורס, סיימו 16 קצינים את מסלול הבקרה היוקרתי – מספר 107. הקורס מכשיר את בקרי האוויר, האמונים על ניהול המרחב האווירי של מדינת ישראלבין מסיימי הקורס סג"ם נ', וסג"ם ל' תושבות אשדוד.

סג"ם ל' סיימה כמצטיינת הקורס. היא התגייסה לתפקיד מדריכת סימולטור ושובצה במרכז לאימון משימתי – סימולטור המפתח את שיתוף הפעולה בקרב ואת הבקרה בחיל.

סג"ם ל' שירתה במשך שנתיים בסימולטור וחוותה שירות משמעותי מאוד במהלכו נחשפה לתרבות התחקור, לשאיפה לשיפור מתמיד ולמערך בקרה מרתק ומתפתח.

הרצון של ל' להשפיע בתחום הבקרה האווירית, יחד עם הרצון לתרום מניסיונה כמדריכת סימולטור, האהבה לחיל והבנת החשיבות שיש לתפקיד בקר האוויר הביאו אותה לנסות לצאת באופן ייחודי לקורס קציני בקרה. היא היחידה בשנים האחרונות שהגיעה לתפקיד הבקרית לאחר ששירתה כמדריכת סימולטור.

ל' הרחיבה בתיכון מגמות מתמטיקה, פיזיקה, אלקטרוניקה ומחשבים והייתה בתנועת הצופים מכיתה ה' ועד סוף התיכון. משם המשיכה לשנת שירות בתנועה. בזמן הפנוי אוהבת לטייל, לקרוא, לשמוע מוזיקה ולעשות יוגה.

סג"ם נ' למדה בתיכון מקיף ג' באשדוד והרחיבה ביולוגיה ומחשבים. התגייסה בחודש דצמבר בשנת 2017 לתפקיד מש"קית בקרה, סיימה קורס ייעודי במשך 3 חודשים ושובצה ביחידת הבקרה הצפונית. לאחר כמעט שנה בתפקיד, החליטה לצאת לקצונת בקרה.

סגם נ' מאשדוד, צילום: דו"צ

"מאוד רציתי להיות בקרית אוויר ונלחמתי לצאת לקצונה", היא מספרת. "בתור מש"קית בקרה הבנתי את האחראיות שיש על הכתפיים של בקרי האוויר, ומה הם מסוגלים לעשות במסגרת תפקידם ולכן מתוך מקום לעשות שירות משמעותי ומספק יצאתי לקצונה ואני מאוד שמחה לסיים את המסלול".

לסג"ם נ' זיכרונות טובים מההכשרה: "במשך חצי שנה הכרתי אנשים איכותיים וחברים לחיים. הייתה דינאמיקה טובה בין חברי הקורס, היינו ביחד תקופה ארוכה, למדנו ביחד, נשארנו ביחד סופי שבוע והתגבשנו". לסג"ם נ' אח גדול ואח קטן. אימה עובדת בבנק ואביה מהנדס מטוסים.

בקרי אוויר אחראיים על מעקב אחר כלי טיס הצבאיים והאזרחיים בארץ וניהול משימות אוויריות, לכן יש להם אחריות רבה בשמירה על שמי מדינת ישראל.

בנוסף, המרחב האווירי של מדינת ישראל הוא בין הצפופים בעולם ולכן הם נדרשים להתמודד עם אתגר זה יום יום. הקורס, בין המבצעיים בחיל, נמשך לאורך חצי שנה שבהן לומדים בקרי האוויר המיועדים כיצד לנהל את השמיים של מדינת ישראל.

הם לומדים על כלי הטיס במדינה, וכיצד ניתן לגלות, לזהות ולסנכרן אותם במרחב האווירי מול גורמי תעופה צבאיים, אזרחיים ישראלים ובינלאומיים. הם מהווים את הגורם המקשר בין כלי-הטיס בשמיים לבין השולטים על הקרקע ושותפים פעילים לכלל משימותיו של חיל-האוויר בשגרה ובחירום.

סגם ל' מאשדוד (צילום: דו"צ)

לבקרי האוויר, אומרים בצה"ל, ישנה חשיבות רבה בהגנה על המדינה – מלווים את הטייסים בעודם בשמיים, מזהירים אותם מאיומים ואחראיים לשמור על בטיחותם.

במסגרת תפקידם הם מסווגים ומאתרים כלי טיס עוינים העלולים לחדור ולבצע פעילות עוינת בגבולות המדינה ומזניקים את מטוסי ומסוקי הקרב במידת הצורך.

עם סיום הקורס, משובצים הבוגרים ביחידות השונות של מערך הבקרה: יחידות בקרה אזוריות (יב"א) הנמצאות בצפון ובדרום, ויחידת בקרה המשמשת כמרכז ההדרכה של המערך בבסיס עובדה.

$(function(){setImageBanner('b70d17da-d836-4781-bc3c-f37d17ecbed0','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('527d9d8a-de2b-4099-910c-ed259b533f87','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה