עוד קבוצה כלכלית גדולה רוצה להתחרות על הבעלות בנמל אשדוד


להאזנה לתוכן:

חברת גולדבונד, שבשליטת שלומי פוגל ומשפחת שמלצר, חתמה בימים האחרונים על מזכר הבנות מול חברת יורוגייט הגרמנית (EUROGATE) במטרה להגיש הצעה משותפת למכרז הלאומי להפעלת הנמל החדש באשדוד או בחיפה.
התאריך האחרון להגשת הצעה משותפת הוא 19 בפברואר.

גולדבונד מחזיקה בכ-20% במספנות ישראל, כאשר פוגל עצמו שותף גם בחברת ההפעלה של נמל אילת.

מי שיצטרך לאשר את המיזוג הזה הוא הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה. זה אמור לבדוק האם ההחזקות של פוגל הן במספנות ישראל והן בנמל אילת עלולות להגביל אותו בתחום אספקת שירותים ימיים גם בנמל חיפה החדש.

מול  קבוצת גולדבונד-יורוגייט יעמדו  חברת TIL מהולנד (שבבעלות MSC, אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם,  חברת ICTSI הפיליפינית, וקבוצת SIPG הסינית (Shanghai International Port Group), אחת החברות המובילות התחום במזרח הרחוק.

יורוגייט עצמה מפעילה על פי הדיווחים כ-13 מסופי מכולות באירופה, אפריקה ורוסיה והיא מעסיקה כ-8,000 עובדים.

מספנות ישראל, שמחזיקה בגולדבונד, בוחנת בשבועות האחרונים הנפקת מניות בהיקף של כ-400 מיליון שקל ולאחרונה זכתה בחוזה של 900 מיליון שקל לאספקת שירותים ימיים.

כפי שכבר פרסמנו,  מכרזי המדינה פוצלו לשני תתי-מכרזים שונים: הראשון לבניית הנמלים והשני להפעלה שלהם לאורך 25 שנה כמכרז BOT (בנה, הפעל, העבר חזרה למדינה).

בספטמבר האחרון נחתם חוזה הבנייה הראשון עם חברת צ'יינה הארבור הסינית, בעלות של כ-3.3 מיליארד שקל.

מועד פתיחה הלא רשמי הוא תחילת העשור הבא. אבן הפינה לנמל אשדוד כבר הונחה והעבודות שם החלו.

על פי החלטת הממשלה, המפעיל הזר יהיה בעל השליטה בנמל החדש, כלומר הוא יחזיק לפחות 51% מחברת ההפעלה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה