עצומה: להחזיר לצעירים את קו הלילה לתל אביב


להאזנה לתוכן:

קווי לילה פועלים ב- 33 ערים ברחבי הארץ והם נועדו לאפשר לצעירים להגיע לאזורי הבילוי באזורם ולחזור בביטחה לביתם. באשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, בוטל קו הלילה שפעל בשנה שעברה, ככול הנראה ממניעים כלכליים. עשרות הורים וצעירים באשדוד זועמים על ההחלטה החד צדדית - "מה עדיף, שהילד יעלה על הרכב אחרי בילוי במועדון?" שואלת אחת האימהות שפנתה אלינו. ראש העיר, לטיפולך

באשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, ישנם עשרות אלפי צעירים אשר מעוניינים לצאת, לבלות ולחזור הביתה בשלום לאחר הבילוי. פרויקט קווי הלילה הורחב בקיץ 2010 ל-33 ערים ברחבי הארץ, אך קו הלילה היחיד שפעל באשדוד בוטל, ככול הנראה הקו לא היה רווחי, למרות שמדובר בקו בסבסוד המדינה.

עופר עיני, צעיר תושב אשדוד, הקים לאחרונה דף ב"פייסבוק" בו הוא קורא להחזיר את קווי הלילה שפעלו באשדוד. עיני כותב בדף הפייסבוק: "הקו בוטל ככל הנראה בעקבות לחץ של נהגי מוניות שדאגו לשלול את אחת הזכויות הבסיסיות שלנו - חופש התנועה, ואני לא מכיר הרבה אנשים שיוציאו בין 150 ל- 200 ש"ח לכיוון ואפילו יותר כדי לממש את הזכות הזאת".

אל הקבוצה שהקים עיני בפייסבוק הצטרפו כבר 645 חברים (נכון ליום שלישי השבוע). בין התגובות של החברים ניתן להבין שרבים מהם פנו למשרד התחבורה ולחברת קונקס, כדי שאלה יחזירו את קו הלילה לתל אביב.

גם אל נאור ביטון – יו"ר 'אשדוד מתעוררת', הגיעו לאחרונה תלונות ופניות רבות מתושבי אשדוד- צעירים, מבוגרים והורים לנערים כאחד, על ביטול קו 333 של קונקס (ויאוליה) אשר פעל כחלק מפרויקט "קווי לילה".

במכתב ששיגר ביטון לחברת ויאוליה, מפעילת התחבורה הבינעירונית באשדוד, הוא כותב: "בעת האחרונה עולים מקרים רבים לכותרות התקשורת של צעירים השותים אלכוהול לאחר בילוי. פרויקט קווי הלילה מסייע לצעירים בכל הארץ לצאת ולבלות ולחזור הביתה בשלום. ביטול קו 333 מאלץ צעירים באשדוד להשתמש ברכביהם לאחר בילוי והם עלולים לעלות עליו שתויים לאחר בילוי".

עוד מציין ביטון שביטול הקו הינו בעל אפקט חברתי על חלק מתושבי העיר. לדבריו, ישנם צעירים רבים באשדוד שרוצים ליהנות מבילוי לילי בתל-אביב בקיץ אך מצבם הסוציו-אקונומי מונע זאת מהם- אין להם או למשפחתם רכב או שהם לא מסוגלים לעמוד בעלויות הדלק הגבוהות. כיום מי שרוצה לצאת ולבלות בתל-אביב בשעות הלילה נאלץ להשתמש ברכב ולתדלק בסכום של כ-60 ש"ח עבור הנסיעה. "קו 333 היווה מקור זול ואפשרי לצעירים רבים לראות וליהנות מתל-אביב בלילות הקיץ גם אם בעבר בעיית המרחק והכסף מנעה זאת מהם", אומר ביטון.

בעצומה בעניין זה ברשת האינטרנט (אפשר לחתום דרך אתר אשדוד נט), אומר ביטון שבאשדוד מאוד מעריכים את השיפור בתחבורה הציבורית הבינעירונית מאז חברת ויאוליה החלה לעבוד בעיר. יחד עם זאת, לדברי ביטון, תושבי העיר וצעירי העיר מצפים שהחברה תתן את השירות הראוי לתושבי וצעירי העיר ולא תשאיר אותם מאחור כאשר ב- 33 ערים שונות בישראל ישנם קווי לילה, ולעיתים כמה באותה עיר, כאשר באשדוד אין כלל.

ביטון, בשם הצעירים מבקש מחברת ויאוליה להחזיר את קו הלילה שפעל באשדוד, זאת לטובת הצעירים בני העיר אשדוד. "צעירי אשדוד ותושביה זקוקים וראויים להחזרת קווי הלילה לאשדוד כבר בקיץ 2010", נועל ביטון את פנייתו.

לחתימה על העצומה ליחצו כאן.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "קוי הלילה בעיר אשדוד פעלו בקיץ שעבר ובמשך שנה שלימה, תוך השקעה של למעלה מחצי מיליון שקל. לצערנו, מבדיקות שנערכו לאורך כל השנה, התברר כי השתמשו בו נוסעים בודדים בלבד. במידה וימצא ביקוש לקוי הלילה באשדוד, נשקול את החזרתם לפעילות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה