אחרי כחודש של עיצומים: חשבונות החשמל בדרך אליכם
22.07.17 / 13:47
אחרי כמעט חודש של עיצומים, ועד עובדי חברת החשמל הודיע על הפסקתם - והמשמעות המיידית היא שהצרכנים יוכלו לקבל את חשבונות החשמל. השבתת שירותי הגבייה של חברת החשמל החלה בתחילת חודש יולי ועוררה זעם בקרב הלקוחות. חשבונות החשמל שהיו אמורים לנחות בתיבות הדואר התעכבו, שירות התשלומים באתר הושבת וכך גם המוקד הטלפוני. התושבים אמורים לקבל שני חשבונות צמודים אחד לשני
כעת, משהופסקו העיצומים, בימים הקרובים יתקבלו בבתי האב בישראל חשבונות החשמל על חודשים מאי-יוני, וגם מוקד שירות הלקוחות המטפל בנושא התשלומים צפוי לחזור לפעול.
ועד העובדים של חברת החשמל נקט בעיצומים בתגובה לכוונת המדינה להכניס לתוקף את רפורמת הפרטת משק החשמל, ולהעביר בניית תחנת כוח חדשה לידיים פרטיות. העובדים ביקשו להיות חלק מהמתווה החדש של הרפורמה, ולשבת לשולחן המשא ומתן על תנאי יישומה.
מהצד השני, בהנהלת חברת החשמל העריכו כי ועד העובדים נוקט באסטרטגיה של מניעת תשלומים על מנת "לייבש" את החברה מהכנסות ולאלץ אותה ואת המדינה לערב את העובדים בהחלטות הנוגעות לרפורמה.
בוועד הביעו צער "בפני הציבור על אי הנוחות הנגרמת עקב העיצומים". יחד עם זאת, הוסיפו: "חשוב שהציבור יבין ששרי האנרגיה והאוצר החליטו לתת את חברת החשמל ומשק החשמל במתנה לטייקונים - דבר שלא יעלה על הדעת ויפגע מאד בציבור הצרכנים. לראייה, בית הדין אישר את העיצומים שבהם נוקטים העובדים.
הפסקת העיצומים והתחלה של שליחת החשבונות לאזרחים, תגרום לכך שהציבור יקבל שני חשבונות צמודים בתקופה הקרובה, חשבון אחד על מאי- יוני והשני בעוד כמה שבועות על יולי- אוגוסט.