מאות ישראלים נתקעו בחו"ל בעקבות ביטול טיסות פתאומי של אל על
19.05.22 / 11:28
שעות בודדות לפני החזרה לארץ, חברת אל-על הודיעה לנוסעיה בחלק מהטיסות מאירופה כי הטיסות בוטלו. רבים מהנוסעים עוד מתקשים להשיג טיסה חלופית חזרה לארץ, אלו שכן מצאו טיסות נאלצו לשלם ביוקר: "ממש עצוב לגלות שזה יחס החברה לנוסעיה". אל על בתגובה: "אנו מצרים על אי הנוחות"
כאוס ענק בחברת אל-על לאחר שהחברה ביטלה מאז אתמול (ד') 5 טיסות לפחות מאירופה ומישראל, עליהן היו אמורים לעלות מאות ישראלים ואף יותר. בהודעה שנשלחה לנוסעים, שעות בודדות לפני הטיסה, נודע להם כי הטיסה בוטלה בשל נסיבות מבצעיות והם נדרשו לחפש אופציות אחרות.
בשל הנסיבות רבים מהנוסעים מתקשים למצוא טיסה חזרה לארץ וסביר שחלק אף ייאלצו להישאר ללילה נוסף. מנגד, אלו שכן מצאו טיסה ברגע האחרון, נאלצו לשלם ביוקר.
אחד מנוסעי הטיסות שבוטלו הוא עורך החדשות באתר אשדוד נט, עופר אשטוקר. בתגובה לביטול הטיסה אמר לנו אשטוקר הבוקר:
"אחרי חופשה מהממת, להחזיר אותנו למציאות הישראלית. מבטלים טיסה חזרה לארץ כמה שעות לפני, בלי שום אלטרנטיבה ופיתרון, יחד איתנו עוד עשרות ואולי מאות ישראלים שצריכים עכשיו לשבור את הראש ולמצוא טיסה לארץ. ממש עצוב לגלות שזה יחס החברה לנוסעיה. נאלצתי להוציא כספים רבים על מציאת כרטיסים לארץ. בפעם הבאה, כנראה שאל על כבר לא תהיה אופציה עבורנו. חבל".
ביטול הטיסות, כאמור, מתרחש על רקע סכסוך בין ההנהלה לטייסים שדורשים את השבת רמת שכרם לקדמותה לאחר שהורדה בעקבות משבר הקורונה וסגירת השמיים, וכן בעקבות שיפור מגמתי בהכנסות החברה שנפגעו בעקבות המשבר.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמה לנוסעינו בשל שיבושים לא צפויים בהפעלת הטיסה. צוותי אל על עושים הכל על מנת למצוא פתרונות חלופיים הן באמצעות טיסה אחרת של אל על והן באמצעות טיסות של חברות אחרות. לקוחות שרכשו כרטיס טיסה חלופי באופן עצמאי עקב ביטול טיסה, מוזמנים לפנות לשירות הלקוחות לבירור זכאות החזר כספי".